Parahockey

Parahockey is hockey voor mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking. Het gaat om kinderen vanaf 8 jaar, jongvolwassenen en volwassenen, die niet rolstoelafhankelijk zijn.

Door hun motorische beperking is het niet mogelijk om met hun leeftijdsgenoten in het reguliere hockey mee te doen. Bij de Parateams van MH&LC Tempo is het wél mogelijk om met beperkte motorische- en/of cognitieve functie(s) deel te nemen aan de hockeysport. Binnen MH&LC Tempo gaat het om het beleven van plezier aan het hockeyspel.

Er zijn binnen MH&LC Tempo twee teams: één team voor kinderen vanaf 8 jaar en jongvolwassenen en één team voor volwassenen.

Tijdens het seizoen bestaat het programma uit:

1. Een wekelijkse training op de zaterdag, voor exacte tijden van de trainingen zie trainingsoverzicht.
  2. Een Paracompetitie met ongeveer 10 wedstrijden die bij MH&LC Tempo of op andere verenigingen door het land gespeeld worden.
  3. Veldhockeytoernooien tegen andere Parateams van andere verenigingen gedurende het jaar.
  4. Gelegenheid tot deelname aan overige MHC Tempo-activiteiten.

Heb je interesse?

Als je belangstelling hebt voor het ParaHockey en nader kennis wilt maken, kun je meedoen aan vijf proeftrainingen. Na deze proeftrainingen wordt in overleg met ouders/verzorgers nagegaan of de speler past binnen de doelgroep.

Meer informatie

Voor kinderen vanaf 8 jaar en jongvolwassenen - contactpersoon: Nicole de Vos, [email protected]

Voor volwassenen - contactpersoon: Anneliek de Bont, [email protected]