Materialen

Op deze pagina vind je de grote lijnen van informatie over materiaal en wat er van jullie maar ook van de commissie wordt verwacht.

Uitrusting per team

Standaard uitrusting

De club heeft een standaard uitrusting bepaald voor een team.


Een standaard keepersuitrusting wordt ter beschikking gesteld vanaf de E6-tallen en bestaat uit de volgende items:

  • Legguards
  • Klompen (kickers)
  • Keepersbroek (vanaf E8-tallen)
  • Bodyprotector
  • Handschoenen
  • Helm
  • Toque (vanaf D-lijn)
  • Keeperstas
  • 2 Strafcornermaskers
  • Elleboogbeschermers zijn beschikbaar vanaf D-lijn en worden op aanvraag geleverd.


Een keepersoutfit is behoorlijk kostbaar! Voor een jeugd team is de club al ruim €1200,- kwijt voor een pak. Voor een senioren team lopen die kosten nog hoger op. Je begrijpt dus wel dat we willen dat je netjes en verantwoordelijk met de spullen omgaat!



Algemene informatie

Zaalcompetitie

Bij het begin van het zaalseizoen ontvang je speciale riempjes voor je klompen en zaalhoezen voor over je legguards. Deze lever je meteen na afloop van het zaalseizoen weer in.


Strafcornermaskers

Per team levert de club 2 strafcornermaskers.


Trainingscontainers

Ieder veld heeft een eigen container met daarin ballentassen, hesjes en andere benodigdheden om een training op de juiste manier te kunnen verzorgen. De verantwoordelijkheid van deze materialen ligt bij het team zelf én de trainer! Het is zeer belangrijk dat alle ballen, pionnen, hesjes etc. na afloop weer in de container te vinden zijn.


Jaarlijks raken we enorm veel ballen kwijt dus let hier goed op!

Algemene regels

  • Wees zuinig op het materiaal van de vereniging. Je hebt het materiaal in bruikleen en keepersmateriaal is heel kostbaar!
  • Gooi niet je helm onnodig op de grond, dit voorkomt schade aan de beschermingsmiddelen. Een kapotte helm beschermt de helm minder goed.
  • Constateer je dat er materiaal stuk dreigt te gaan; scheur in legguards/klompen, kapot bandje of ontbrekende delen in en aan je helm? Probeer het niet zelf op te lossen, maar neem contact op met de materialencommissie.
  • Bewaar geen ‘afval’ in je tas.
  • Controleer na ieder gebruik je uitrusting. Als er iets mis is, is er nog tijd om het item te repareren of te vervangen.
  • Reinig je keepersuitrusting regelmatig.
  • Laat natte of bezwete spullen altijd goed buiten je tas drogen. Daar gaat de kwaliteit heel snel van achteruit en de geur wordt er ook niet beter van.
  • Neem je tas mee naar huis als je uitrusting heel nat of bezweet is. Je uitrusting droogt thuis beter dan in de kluis, vooral in de herfst. 


Alle materialen aan de lucht laten drogen. Keepersmaterialen mogen NIET in een droger of bij een hete bron drogen.


Reparatie en vervanging

Is een onderdeel van je uitrusting kapot of dreigt dit te gebeuren? Neem dan onmiddellijk contact op. Een kapotte uitrusting kan een gevaar vormen voor je als keeper en voor je medespelers of tegenstanders. Daarnaast is het item vaak nog te repareren als je het op tijd meldt bij de keepersmateriaalcommissie.


Voor het omruilen van een versleten of niet (meer) goed passende uitrusting kun je terecht bij de materiaalcommissie. Wil je een of meerdere items ruilen, stuur dan een mail naar [email protected] met daarin:


  1. Je naam, teamnummer en mobiel nummer
  2. Overzicht van alle items (inclusief maten) die je wilt ruilen.
  3. Opgaaf van reden waarom je de items wilt ruilen. Stuur zo mogelijk een foto mee

Indien je uitrusting schade heeft opgelopen, streven we ernaar om je zo snel mogelijk van een (tijdelijk) vervangende uitrusting te voorzien.


Verlies of diefstal

Gedurende een seizoen moeten we regelmatig nieuwe materialen aanschaffen door verlies en diefstal. De vervangingswaarde van verloren of gestolen materialen zal volledig door de penningmeester in rekening worden gebracht bij (de ouders van) het verantwoordelijke lid.

TIP: Vraag altijd na bij je verzekering of je de schade van verlies of diefstal kunt declareren.


Uitgifte en inname van keepersmaterialen

De materiaalcommissie geeft de keepersuitrustingen voorafgaande aan het seizoen uit aan keepers of aanvoerders/teambegeleiders. Hou de website en app in de gaten voor de data en tijden. Als je je uitrusting eerder nodig hebt, stuur dan een email. We zoeken dan in overleg een oplossing. Bij uitgifte teken je voor ontvangst van een goede uitrusting. Controleer altijd of de set volledig is en dat er geen schade is.


Aan het einde van het seizoen lever je je uitrusting weer schoon en gewassen in. Hou ook hiervoor de website en app in de gaten. De materiaalcommissie controleert of de set volledig is en of er geen schade is. Indien een set niet volledig is, niet wordt ingeleverd of een item met schade (anders dan door normaal gebruik) niet meer gerepareerd kan worden, zullen de kosten van vervanging bij je in rekening worden gebracht.


Gebruik van de locker

  • Lockers zijn beschikbaar voor D-teams en ouder. Jongste Jeugd wordt geacht de tas thuis te bewaren.
  • Er is in principe 1 locker per team beschikbaar.
  • Lockers dienen te allen tijde toegankelijk te zijn voor de materialencommissie. We moeten dus altijd weten van welk team een locker is, en wat de code is. 
  • Wisselen van lockers met een andere team is niet toegestaan zonder bemiddeling van de materialencommissie.
  • Het is niet toegestaan een eigen slot te plaatsen. 
  • Problemen of onduidelijkheden worden door/met de materialencommissie opgelost, niet op eigen houtje.
  • Er mogen geen materialen achtergelaten worden in de lockerruimte.
  • Is er iets met de locker of materialen van jouw team niet in orde; neem dan contact met ons op via email.
  • Heb je een briefje aan je locker dat je je bij ons moet melden? Doe dat dan ook en voorkom afsluiting van de locker.